1. Bevezető rendelkezések  

Szolgáltató neve (a továbbiakban Szolgáltató): Zsonglőrsuli Kft.   

Szolgáltató teljes neve: Zsonglőrsuli Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság   

Képviselő: Orliczki Mihály ügyvezető   

Szolgáltató címe: 3516 Miskolc, Tárogató u. 2/A.   

Szolgáltató adószáma: 32486799-1-05   

Szolgáltató cégjegyzékszáma: 05-09-037469   

Telefonszám: +36 30 820 1396   

Email cím: info@zsonglorsuli.hu, morliczki@gmail.com   

Nyilvántartásba bejegyző hatóság megnevezése: Miskolci Törvényszék Cégbírósága   

Kamarai tagság: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara   

 

Tárhelyszolgáltató neve: Websupport Magyarország Kft.  

Tárhelyszolgáltató székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.  

Elérhetőségére vonatkozó adatok:   

Email cím: info@tarhelypark.hu  

Telefonszám: +36 1 700 4140  

Ügyfélszolgálat  

Munkanapokon: 9:00 – 17:00  

 

A jelen fogyasztói általános szerződési feltételek a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerint a távollévők között létrejövő szolgáltatás nyújtására irányuló fogyasztói szerződésre vonatkozó rendelkezéseket tartalmazza. 

A Polgári Törvénykönyv szerint fogyasztó az, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Vállalkozásnak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy. 

A fogyasztókra vonatkozó feltételek a Szolgáltató (a továbbiakban Szolgáltató) és a Fogyasztó megrendelő (a továbbiakban Fogyasztó megrendelő) között zsonglőr szolgáltatások igénybevételére irányuló szerződés általános feltételeit tartalmazza. A fogyasztókra vonatkozó feltételek a létrejövő egyedi szerződés részét képezi. 

Az általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ászf) a Szolgáltató https://www.zsonglorsuli.hu/ weboldalán elérhető alábbi tartalmú szolgáltatásokra vonatkozik: 

  • Zsonglőr történetek – 45 perces előadás, történelmi utazás 
  • Zsonglőr történetek (45 perc előadás) + Alap vagy Extra oktatás 
  • Alap (45perc előadás, 20-100 főig 45 perc oktatás, 2 eszköz bemutatása)  
  • Extra (45 perc előadás, 20-60 főig 2×45 perc oktatás, 4 eszköz bemutatása) 
  • Zsonglőr játsóház –  
  • Alap (2 óra játszóház biztosítása)  
  • Extra (3 óra játszóház biztosítása, zsonglőr bemutató, egyedi, kreatív játékok) 
  • Zsonglőr előadás – klasszikus zsonglőr előadás,  
  • Alap csomag (15 perc előadás, 1 művész, alap eszközök használata) 
  • Extra csomag (20 perc előadás, 2 művész, speciális eszközök) 
  • Tűzzsonglőr előadás –  
  • Alap csomag (15 perces előadás, 1 művész, alap eszközök) 
  • Extra csomag (20 perc előadás, 2 művész, speciális eszközök, egyedi koreográfia) 
  • LEDzsonglőr előadás –  
  • Alap csomag (15 perces előadás, 1 művész, alap LED eszközök) 
  • Extra csomag (20 perces előadás, 2 művész, speciális LED eszközök, egyedi fényeffektek) 

Az általános szerződési feltételeket abban az esetben is alkalmazni kell amennyiben a Fogyasztó megrendelő a weboldalon található csomagoktól eltérő zsonglőr szolgáltatásokat szeretne igénybe venni.

2. A Zsonglőr csomagok rendelésének menete  

A zsonglőr csomagok rendelése előtt a Fogyasztó megrendelő minden esetben köteles a Szolgáltatóval telefonon előzetesen egyeztetni a zsonglőr szolgáltatás feltételeit. Ehhez a következő adatok megadására van szükség: 

  • Fogyasztó megrendelő neve, telefonszáma, 
  • Melyik zsonglőr szolgáltatást szeretné igénybe venni, 
  • Tervezett előadás ideje, helyszíne, milyen jellegű rendezvényről van szó, 
  • Egyedi igények megfogalmazása. 

Telefonon történő egyeztetést követően a Fogyasztó megrendelő emailben vagy a Szolgáltató kapcsolati oldalán található űrlapon (https://www.zsonglorsuli.hu/kapcsolat/) az adatok megadásával árajánlatot kér a Szolgáltatótól.  

A szolgáltató 48 órán belül az útiköltségre is kiterjedő árajánlatot küld a Fogyasztó megrendelő részére. Az árajánlat elfogadása esetén a szerződés a Fogyasztó megrendelő és a Szolgáltató között elektronikus levelezés útján, az elfogadó nyilatkozatnak a Szolgáltató számára való hozzáférhetőségével egyidejűleg jön létre (email váltás esetén az email megérkezésével azonnal). A szerződés létrejöttéről a Szolgáltató visszaigazoló emailben késedelem nélkül (24 órán belül) tájékoztatja a Fogyasztó megrendelőt.  

Amennyiben a Fogyasztó megrendelő által helyesen megadott email címre belátható időn belül, de legkésőbb 24 órán belül nem érkezik meg a visszaigazoló email, a Fogyasztó megrendelő mentesül az ajánlati kötöttsége alól.   

Ekkor a szerződés magyar nyelven elektronikusan létrejön, de nem minősül írásban kötött szerződésnek. A szerződés külön nem kerül rögzítésre, iktatásra, a szerződés utóbb nem hozzáférhető, létrejöttét a megrendelési és a visszaigazolásban foglalt adatok és a csatolt általános szerződési feltételek együttesen bizonyítja. 

A szerződés létrejöttét követően a Szolgáltató a tervezett előadás időpontját lefoglalja a Fogyasztó megrendelő részére. 

3. Egyéb a szolgáltatások megrendelését érintő szerződési feltételek 

A szolgáltató az általános szerződési feltételeit olyan módon teszi hozzáférhetővé, amely lehetővé teszi a Fogyasztó megrendelő számára, hogy tárolja és előhívja azokat: az árajánlatot tartalmazó emailhez PDF formában csatolja, a https://www.zsonglorsuli.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/ oldalon közzéteszi, ahonnan bármikor, korlátozás nélkül letölthető.  

A Szolgáltató kijelenti, hogy szolgáltatási tevékenységére nézve nincs olyan magatartási kódex, melyet magára nézve kötelezőnek ismer el.  

A szolgáltatások mellett feltüntetett árak, illetve az árajánlatban adott árak áfamentesek. A Fogyasztó megrendelő a zsonglőr szolgáltatási díjon felül 150,- Ft / km szorzóval számolva útiköltséget is köteles megfizetni. A megrendelt szolgáltatás ellenértékét és az útiköltséget a Fogyasztó megrendelő az előadás megtartását, lezajlott esemény napját követő 5 napon belül átutalással köteles teljesíteni, a számlában szereplő bankszámlára.   

A szolgáltatások megrendeléséhez és igénybevételéhez szükséges, hogy a Fogyasztó megbízó a valóságnak megfelelő adatokat adjon meg. Amennyiben valótlan adatok, vagy más személy adatai kerülnek megadásra, a szerződés nem jön létre, a szolgáltató minden ebből adódó felelősséget kizár. A Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli a pontatlan, elírás miatt hibás adatokra visszavezethető késedelmes teljesítés miatt.  

Amennyiben a Fogyasztó megrendelő a 14 napos felmondási határidőn belül kéri a szolgáltatás teljesítését (előadás tartását) tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően már nem gyakorolhatja felmondási jogát. A szolgáltató erről a fogyasztót az árajánlat adás során tájékoztatja.  

4. A felek jogai és kötelezettségei  

 

4/1. Megrendelő jogai és kötelezettségei  

A Fogyasztó megrendelő vállalja, hogy a Szolgáltató számára az előadás megtartásához megfelelő helyszínt biztosít, illetve gondoskodik az előadáshoz szükséges technikai feltételekről. Biztosítja a helyszínen a szükséges energiaszolgáltatást, rendelkeznie kell a szükséges engedélyekkel és a rend fenntartásával kapcsolatos tevékenységet nyújt. Ingyenes parkolási lehetőséget biztosít a közelben.  

Ha a Fogyasztó megrendelő részéről a fellépés körülményei a megállapodásban foglalt kezdési időpontban nem teszik lehetővé a szolgáltatás nyújtását, a Szolgáltató az adott időponthoz képest fél órát köteles várni a megfelelő körülmények biztosítására, illetve annak rendbe hozására. Amennyiben ez nem történik meg a Szolgáltató távozhat a helyszínről és a Fogyasztó megrendelő pedig díjfizetésre köteles. 

Amennyiben a rendezvény bármilyen politikai, vagy ideológiai célt szolgál, úgy a Fogyasztó megrendelő köteles erről a Szolgáltatót a csomag választás és megrendelés előtt, illetve az árajánlat kérés esetén küldött űrlapon vagy emailben előzetesen tájékoztatni, ellenkező esetben a Szolgáltató az előadást megtagadhatja. Ebben az esetben a megállapodásban rögzített költségek kifizetésre kerülnek. 

A Fogyasztó megrendelő köteles a Szolgáltatót tájékoztatni azon feltételekről, amelyeket nem tud teljesíteni. 

4/2. Szolgáltató jogai és kötelezettségei   

A Szolgáltató a részletek egyeztetése céljából az esemény napját megelőző 3 nappal felveszi a kapcsolatot a Fogyasztó megrendelővel. 

A Szolgáltató köteles gondoskodni arról, hogy a megrendelt zsonglőr szolgáltatást a Fogyasztó megrendelővel kötött megállapodásnak megfelelő színvonalon lássa el, a Szolgáltató vállalja az előadás, rendezvény helyszínére a kezdési időpont előtt legalább fél órával történő megjelenést.  

A Szolgáltató felelősséget vállal azért, hogy az általa megbízott közreműködők a technikai beállás és a program helyszínén, a kellő időben és munkára alkalmas állapotban megjelenjenek és rendelkezésre álljanak.  

A Szolgáltató vállalja, hogy biztosítja a programhoz a teljes közreműködői gárdát, a program megtartásához szükséges eszközöket és kellékeket.  

 

A Szolgáltató jelen szerződés teljesítése során mindenkor köteles a vonatkozó előírásoknak megfelelő munka-, tűz-, és balesetvédelmi szabályokat betartani, és azokat az általa megbízott közreműködőkkel is betartatni.  

   

Szabadtéri szolgáltatás esetén a nem megfelelő időjárási körülmények (vihar, eső stb.) miatt a Fogyasztó megrendelő a helyszínen dönthet a szolgáltatás, illetve a produkció fedett helyen történő bemutatása mellett, melynek feltételeiről a felek előzetesen megállapodnak. Vis major esetén a szolgáltatás egyik félnek sem felróható okból lehetetlenül, erre az esetre a felek abban állapodnak meg, hogy a megbízási díj a Fogyasztó megrendelő részére visszautalásra kerül, a Szolgáltatót viszont megilleti a költségek fele.  

5. Felmondási jog gyakorlása

A Fogyasztó megbízót a távollévők között kötött, szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül felmondási jog illeti meg. 

Amennyiben a Fogyasztó megbízó felmondja a szerződést, a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti (a Fogyasztó megbízó által igénybe vett fizetési móddal egyező módon) a Fogyasztó megbízó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben előlegezett költségeket is.  

Amennyiben a Fogyasztó megrendelő kifejezetten kérte, hogy a Szolgáltató a szerződés teljesítését a 14 napos felmondási jog lejárta előtt kezdje meg és a teljesítés megkezdődik a fogyasztót a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül felmondási jog illeti meg. Ekkor a Fogyasztó megrendelő köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat és ésszerű költségeit a vállalkozás számára megfizetni. 

A szolgáltatás maradéktalan teljesítése után az ügyfél már nem gyakorolhatja a szerződés megkötésének napjától számított 14 napos felmondási jogát (feltéve, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti felmondási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesíti a szerződést). 

Felmondási jog gyakorlása: nyilatkozat-minta használatával vagy erre irányuló egyértelmű nyilatkozat útján történhet.  

Amennyiben a Fogyasztó megrendelő felmondási jogával élni kíván, felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles az alábbi elérhetőségek egyikén a Szolgáltató részére eljuttatni:    

Zsonglőrsuli Kft. 

  • a 3516 Miskolc, Tárogató u. 2/A sz. alatti címre küldött postai küldeményben   
  • e-mail útján: morliczki@gmail.com vagy info@zsonglorsuli.hu 
  • Honlapon lévő űrlap kitöltésével: https://www.zsonglorsuli.hu/kapcsolat/ 

A felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó megrendelő nyilatkozatát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 napos határidő lejárta előtt elküldi. 

A Fogyasztó megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy felmondási jogát a fenti szabályoknak megfelelően gyakorolta. 

A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe. 

 6. Kellékszavatosságra, termékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó információk  

6/1. Kellékszavatosság  

A szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a Fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.  

A Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.  

A Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:  

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.  

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl a Fogyasztó kellékszavatossági jogokat már nem érvényesíthet.  

A Fogyasztó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.  

A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.  

6/2. Termékszavatosság 

Ingó dolog (termék) hibája esetén az ügyfél – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén nincs termékszavatosság. 

6/3. Jótállás 

Hibás teljesítés esetén szerződés vagy jogszabály alapján a szolgáltató jótállásra köteles. 

Nincs olyan jogszabály, mely a szolgáltatót jótállásra kötelezi, illetve a szolgáltató szerződésben nem vállal jótállást.  

7. Panaszkezelés 

A fogyasztónak minősülő Ügyfelek panaszainak kezelésére a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, illetve az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU számú, 2013 május. 21- i rendelete (a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról) irányadó az alábbiak szerint. 

A Szolgáltató célja, hogy szolgáltatásait megfelelő minőségben, az ügyfél teljes megelégedettsége mellett teljesítse.  

Az ügyfél a vállalkozó szolgáltatásának nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással az alábbi elérhetőségek egyikén 

Zsonglőrsuli Kft. 

  • Tel: +36 30 820 1396 
  •  a 3516 Miskolc, Tárogató u. 2/A sz. alatti címre küldött postai küldeményben    
  • e-mail útján: morliczki@gmail.com vagy info@zsonglorsuli.hu  
  • Honlapon lévő űrlap kitöltésével: https://www.zsonglorsuli.hu/kapcsolat/ 

A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát  

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,  

b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.  

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.  

Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.   

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:  

a) a fogyasztó neve, lakcíme,  

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,  

c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,  

d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,  

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,  

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,  

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.  

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.  

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni 

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testületnél vagy valamennyi békéltető testületre kiterjedő hatállyal általános alávetési nyilatkozatot, amelyben vállalja, hogy a békéltető testületi eljárásnak és egyezség hiányában az ilyen eljárásban hozott határozatnak aláveti magát.  

A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti. 

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.  

A Fogyasztó, panaszának elutasítása esetén hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.   

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek.

7/1. Fogyasztóvédelmi hatóság  

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.  

A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása a jogsértés bekövetkezését követő három éven túl nem indítható meg. Ha a jogsértő magatartás folyamatos, a határidő a magatartás abbahagyásakor kezdődik. Ha a jogsértő magatartás azzal valósul meg, hogy valamely helyzetet vagy állapotot nem szüntetnek meg, a határidő mindaddig nem kezdődik el, amíg ez a helyzet vagy állapot fennáll.  

Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el:  

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag  

 https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek  

7/2. Békéltető testületi eljárás   

Panasz elutasítása esetén a fogyasztó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a kérelmében megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.   

A fogyasztói jogvita fogalma: fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.  

A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.      

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul, a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.  

A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell:  

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,   
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,  
  • a jogszabályban meghatározott illetékeségű békéltető testület helyett kérelmezett testület megnevezését,  
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,   
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással megkísérelte a vitás ügy rendezését,  
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,   
  • a testület döntésére irányuló indítvány,  
  • a fogyasztó aláírását.  

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot és az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.  

A békéltető testület meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás). Ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart.  

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.  

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:   

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest 

Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye 

Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye 

Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye 

Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye 

Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye 

Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye 

Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu 

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye 

Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu 

 Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra valamennyi békéltető testület illetékes.  

A határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésének megkönnyítése érdekében célszerű az Európai Fogyasztói Központ közreműködését kérni. A segítségnyújtás ingyenes; szakszerű; informális, egyszerű; gyors; sok esetben eredményes; valamint permegelőző hatású.  

Elérhetőség:  

Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ  

1027 Budapest, Csalogány utca 9-11.  

Levelezési cím: 1440 Budapest Pf. 1.  

Telefon: 06-1-896-77-47;   

E-mail: info@magyarefk.hu  

Honlap: Európai Fogyasztói KözpontFacebook oldal: https://www.facebook.com/EuropaiFogyasztoiKozpont  

 Panaszbejelentés: https://www.magyarefk.hu/hu/  

7/3. Uniós online vitarendezési platform    

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén van lehetőség az online vitarendezési platform igénybevételére.    

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz (online adásvételi és online szolgáltatási szerződéshez) kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.   

A Fogyasztó panasza esetén veheti igénybe az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően bejelentkezés után egy kérelem kitöltésével nyújthatja be panaszát az ügyfél az online honlapon keresztül, amelynek címe:    

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU 

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, melyet jelenleg az Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ lát el, elérhetősége:  

Levelezési cím:   

Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ,   

1440 Budapest Pf. 1.   

(1027 Budapest, Csalogány utca 9-11.)  

Telefon: 06-1-896-77-47;    

E-mail: info@magyarefk.hu   

Honlap: Európai Fogyasztói KözpontFacebook oldal: https://www.facebook.com/EuropaiFogyasztoiKozpont  

A tanácsadók megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseket, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.    

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz.    

Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.    

Az online vitarendezést a békéltető testületek végzik. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra valamennyi békéltető testület illetékes.    

Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.   

Attól, hogy egy fogyasztó részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez.   

7/4. Bírósági eljárás  

Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:  

  • az eljáró bíróságot,  
  • a feleknek, valamint a felek képviselőjének nevét, lakóhelyét és perbeli állását,  
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával,  
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható,  
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.  

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.  

8. Elégedettség mérés és ajánlások kérése 

A vállalkozása és a szolgáltatásai fejlesztése érdekében a Szolgáltató a Google Forms űrlap kitöltésével kéri Fogyasztó és vállalkozó megrendelőit elégedettségük jelzésére és ajánlások megfogalmazására. Hozzájárulás esetén az ajánlásokat feltünteti a honlapján és a közösségi oldalain. 

A Szolgáltató az űrlapot személyesen küldi ki a szolgáltatásokat megrendelő ügyfelei részére ezzel biztosítva azt, hogy csak olyan ajánlásokat dolgozzon fel, amelyek valós megrendelőktől származnak. Az ajánlói űrlapot továbbá megosztja a hírlevélre feliratkozók között is annak érdekében, hogy a szolgáltatások résztvevői is (ne csak a megrendelők) kifejezhessék véleményüket. 

Az űrlap kitöltésére a szolgáltatások igénybevételét követő 30 napon belül van lehetőség.   

Az űrlap az azonosításhoz szükséges adatokon túl, többnyire szöveges kifejtést igénylő kérdések mentén kérdez rá a megrendelők, résztvevők véleményére, ajánlásra. Az űrlapot kitöltők választhatnak, hogy milyen módon kerüljön feltüntetésre a nevük (vállalkozásuk, intézményük) és ajánlásuk hol jelenjen meg (https://www.zsonglorsuli.hu/ weboldalon, Facebook, Instagram vagy TikTok). Az űrlapot kitöltők csak akkor tudják elküldeni válaszaikat, amennyiben személyes adataik kezeléséhez egy checkbox bepipálásával hozzájárulnak. A személyes adatok kezeléséről bővebb tájékoztatást az Adatkezelési tájékoztató nyújt, melyet a linkre kattintva érhetnek el. 

A beérkező ajánlások közül a nyilvánvalóan jogszabályba ütköző, a reklámot tartalmazó, a sértő, bántó tartalmak moderálásra kerülnek és azok is, amelyeknek célja a szolgáltató ellehetetlenítése. A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az ajánlásokat akkor is közzé teszi, ha azok elégedetlenséget fogalmaznak meg a szolgáltatásával kapcsolatosan. 

Ajánlások adása érdekében a szolgáltató semmilyen ösztönzőt nem alkalmaz. 

Az ajánlások bármikor, feltétel nélkül visszavonhatóak, az adatkezelő honlapján megadott elérhetőségeken keresztül. 

9. Egyéb rendelkezések

A https://www.zsonglorsuli.hu/ weboldal kialakítása, a rajta szereplő tartalmak (képek, szövegek, videók) a szerzői jogi törvény védelme alatt állnak.   

A szerződő felek között a kapcsolattartás módja telefonon, emailben történik, szerződésmódosítás csak írásban érvényes. 

A felek kijelentik, hogy a szerződés teljesítésével kapcsolatos minden adatot, tényt, információt üzleti titoknak tekintenek, azok felfedése a nyilvánosság vagy harmadik felek számára csak a másik fél előzetes hozzájárulásával történhet meg. 

A szolgáltatások igénybevétele során a szolgáltató tudomására jutó olyan személyes adatokat, melyek a Fogyasztó megrendelőt érintenek a Zsonglőrsuli Kft. (képviseli: Orliczki Mihály ügyvezető) adatkezelő fogja kezelni. Az adatkezelés jogalapja és célja: szerződés teljesítése. További információk a szolgáltató adatkezelési tájékoztatójában olvashatók, mely tájékoztató mellékletét képezi jelen általános szerződési feltételeknek és mely folyamatosan elérhető a vállalkozó honlapján Adatkezelési tájékoztató.

A feleket a szerződéses jogviszony teljes időtartama alatt együttműködési és tájékoztatási kötelezettség terheli. A felek jogviszonyára a magyar jog az irányadó.   

Irányadó jogszabályok 

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló  
  • 1997. évi CLV. törvény fogyasztóvédelemről 

Hatály: 2024. június 25. 

Fogyasztóra vonatkozó általános szerződési feltételek (2024. június 25.) – PDF

Fogyasztóra vonatkozó általános szerződési feltételek (2024. március 18.)- PDF

Share This